Maandelijks opzegbaar
Levering door heel West-Europa
Direct een offerte? Gebruik de configurator
Installatie nemen wij uit handen
Menu

Binnen 4 weken 42 ingerichte appartementen voor vluchtelingen

07 juni 2023
3 min leestijd

Het verhaal van de gemeente Hollands Kroon

Toen de gemeente Hollands Kroon op zoek was naar een partner voor het inrichten van opvanglocaties voor vluchtelingen, hebben ze hiervoor een aanbesteding uitgezet. “Als projectcoördinator van dit project was het mijn taak om de juiste partij te vinden die aan al onze eisen kon voldoen. Uiteindelijk heeft KeyPro onze verwachting weten te overtreffen op verschillende vlakken.”

Voor dit specifieke project huurde de gemeente een oud verzorgingstehuis dat ze inrichtten als opvanglocatie voor Oekraïense vluchtelingen. “We twijfelden. Gaan we de meubels huren of kopen. Daarvoor hebben we een aanbesteding uitgezet, omdat het om zo’n grote opdracht ging. Verschillende bedrijven hebben zich ingeschreven en toen hebben we gekozen voor KeyPro.

Ontdek hoe het werkt

Een opvanglocatie inrichten was geen gemeentelijke taak

Een oude manier voor het inrichten van opvanglocaties was er voor Judith en haar collega’s niet echt. De oorlog van Oekraïne is natuurlijk nieuw. “We hebben niet eerder als gemeente zulke panden moeten inrichten en het is eigenlijk ook geen gemeentelijke taak. Wat ik me kan voorstellen is dat je 100 keer moet heen en weer rijden naar een bouwmarkt of naar een winkel omdat je dingen vergeet. Een gemeente zou dat natuurlijk nooit zelf doen, een heel pand inrichten.”

En toen was daar meubelverhuur KeyPro

Als meubelverhuur regelt KeyPro de inrichting van tijdelijke maar ook permanente opvanglocaties. De meubels worden zowel geleverd als gemonteerd en ook de apparaten worden op locatie volledig geïnstalleerd. Maar daarnaast levert KeyPro ook schoonmaak services, vloer- en raamafwerking en plafonnières wanneer klanten hierom vragen. “Wij hebben KeyPro ervaren als een hele fijne samenwerkingspartner. We konden alles vragen en niks was te gek. Overal was wel een oplossing voor.” Judith refereert naar de gordijnen, werktafels en het plaatsen van muurbeugels voor TV’s die ook last minute geplaatst konden worden.

De uitvoering van het project

Omdat dit project ontzettend veel haast had, was het belangrijk dat zowel KeyPro als de gemeente Hollands Kroon, goed op elkaar inspeelden. “We konden heel makkelijk in contact komen. KeyPro was goed benaderbaar en snel. Dezelfde dag kregen we altijd nog een antwoord.” Dat heeft ervoor gezorgd dat het project nog voor de deadlines werd opgeleverd.

Waar Judith het meest blij mee was, was de gok die KeyPro durfde te nemen. KeyPro durfde de gok te nemen om alles al te bestellen, voordat er officieel getekend was. Dit was nodig omdat de tijd drong. “Hierdoor zorgden ze voor een supersnelle levering. We stonden echt versteld van hoe snel alles geleverd was. Dat hadden we ook nodig, maar vervolgens was het ook weer binnen die tijd geregeld. De meeste meubels stond er al een week voordat dit volgens de planning zou moeten. Op de dag dat we officieel pas getekend hadden, stond hier de boel al klaar om in te gaan richten. Dat was dus echt heel snel.”

.     

De impact van het snel en volledig inrichten

Voor veel gemeenten is het van groot belang dat dit soort projecten op korte termijn worden uitgevoerd. Vele gezinnen staan te wachten op een fijne en veilige woning. “Als KeyPro niet had geleverd hadden we wel een probleem gehad. Dan hadden we hier geen mensen kunnen huisvesten.” De impact hiervan is groot, geeft Judith aan. “Dat zou op verschillende fronten in de samenleving impact hebben gehad, maar in ieder geval op deze mensen uit Oekraïne.”

“Als wij zelf al die meubels hadden moeten aanschaffen en inrichten dan waren we daar heel veel tijd mee kwijt”

Ook Judith en haar collega’s heeft het veel tijd en moeite gescheeld dat zij volledig werden ontzorgd én dat dit alles nog voor de deadlines is gelukt. “Het gebruik maken van Keypro heeft mij en mijn collega’s ontzettend veel tijd uit handen genomen. Als wij zelf al die meubels hadden moeten aanschaffen en inrichten, waren we daar heel veel tijd mee kwijt geweest.”

 Neem contact op voor jouw aanvraag

Volg ons op onze socials!

Wellicht ook interessant